Evigt liv

Jag vet inte hur många av dina nio som du valde att dela med mig, men jag är evigt tacksam för det ljus du kom med och lös upp hela min värld under åren du valde att bo med mig och Baloo. 

Du var aldrig menad att lämna Lekåsa, så din visit blev permanent två dagar innan du skulle få följa med i flyttlasset. 

Nu får du vila i skogsdungen bredvid huset som du älskade att vakta som ditt eget med din familj i, och få solens strålar på dig mellan träden från morgon till kväll. Och ekträdet jag placerade på dig ska få ta med ditt minne vidare i generationer. Bamsens Ek. 

Du kom från ingenstans och lindade mitt hjärta kring din lilla fluffiga tass från dag ett. Jag kommer sakna dig och din lyckliga personlighet för evigt. Tack för allt. Älskar dig gränslöst.

Kommentera

