Uppdatering för nyfikna

Saker som hänt idag… Vi tog vrålpromenaden på morgonen, jag och Baloo. Stretchade hennes nervös-gräns ordentligt. Droppen rann över när två folk kom ut ur buskarna från ingenstans och Baloo försvann in i sig själv och vred sig sprattlade och kastade sig i kopplet att jag trodde hon skulle gå av på mitten. Då parkerade jag hennee i knät och höll om henne hårt. Till slut slappnade hon av. Med följande sköna stil:

Sen gick jag till min nya frisör Zama på en salong i centrumet. Blev jättenöjd, och inte kostade det storstan-pengar heller. 

Enligt plan gick jag därefter direkt vidare mot Veddesta och Willys/Matvärlden. En promenad på goda 40 minuter i lugnt tempo. Matvärlden hade drajv på Quorn, halva priset på filéer och färs. Denna gången var jag starkare i psyket, inga ihopbryt i närheten, dock fortfarande överväldigad av all mat som finns som man inte vet om. Den mest inkluderande mataffären jag stött på. Vill man äta socker på pinne, precis som man gör i Iran, ja, då gör man det! Vill man ha konstiga grönsaker, ja, då finns det också!

På nåt lands avdelning fanns det mycket olika burkar med honung, och sirap med honung. Funderade över vad grejen var med den kvarlämnade vaxkakan i bukarna.. Det är ju liksom ofärdigt arbete?

Sen väl hemma igen däckade jag på soffan när jag försökte kolla på Ghost in the Shell. När jag sovit middag klart är klockan bara 14.. Enligt min trötta kropp borde hon va i alla fall 17 och dags för kväll. Så nånting borde ju göras. Bestämmer mig för att måla klart en av väggarna i sovrummet. Gräsligt nöjd över färgen och ganska nöjd med resultatet. Kommande väggar blir jobbigare. Mycket sladdar och kontakter ivägen som jag egentligen vill flytta på. 

Efter en snabb (ja, faktiskt rekord!) 4k-runda i skogen och lite stretching tillsammans med Baloo ute på gräsmattan, en omelett och en dusch med hårfärgning är jag nu permanent placerad i soffan igen. Tidernas bästa soffa. Klockan är 21. 

Imorgon ska jag jobba lite, men vi får sovmorgon. Baloo ställer sin väckarklocka på 07. Visar ingen hänsyn alls. 

Dock va vi sånna hära grymma posers igår. Hissåkarkatter.

Hon är ju världens bästa katt. ❤

Kommentera

