Från Gamla Stan till åskhagelstorm

En hel vecka har passerat…

Umeå var.. som vanligt vad gäller jobb. Men skönt att jobba natt. Inför första natten sov jag inget pga flög på dagen, inför andra natten sov jag länge och väl trots att hotellägenheten ligger placerad två meter från E4:an. Öronproppar är bra grejer. Näst sista natten hade jag inte sovit en blund före. Så det blev en oskön natt att jobba. Efter den sov jag bra igen.

image

Gamla stan från luften.

Helgen har varit rejält sömnfixerad. Lördag morgon – vaknade kl 03, vaknare än nånsin. Gick upp 04.30 och gjorde frukost, skurade golv, planterade om örter och tog en promenad. Knoppade i soffan vid 08-tiden.
Söndag morgon kom liksom aldrig eftersom lördagen aldrig slutade. Vaknen. Tröttnade på att vara vaken vid 04.30 och gjorde samma som morgonen innan. Så sjukt att vara klarvaken så tidigt. Och hur tyst det är.

image

Morgondagg.

Skönt att komma hem ändå. Så mycket som hänt i trädgården när man spenderat veckan i en stad där man knappt kan tro det är vår än..

image

Sommar!!

Så till idag, dagen vi alla kommer prata om tio år från idag. Och det är inte för att jag spenderade större delen av den i Uddevalla på Ikea.
Det var först när jag rullade hemåt.. Åskvädret av alla Åskväder! Lämnade ett soligt Uddevalla och kom hem till ett haglande blixtrande Lekåsa. Det hade hållt på så en timma sa de. Åskat i en timma?! Ja, jo det hade det. Och det slutade inte bara för att det svämmade över eller regnade in över allt. När vi trodde det var över åkte vi och ställde in hästarna men väl där var det på väg tillbaka. Blixtrarna och knallarna..

image

Vatten i hage.

Börjat klä om köksstolarna ikväll! En av fyra klara and I tell you, satan vad nöjd jag är.

image

Före och efter!

Fortsätta imorgon med ditten och datten.
Peppad på att Viktoria kommer hit i helgen. Sjuukt pepp!! 😀

2 reaktioner på ”Från Gamla Stan till åskhagelstorm

  1. Viktoria skriver:

    Även jag är peppad! Ska bli mysigt, och så kul att se ditt hem i nytt skick! Sist jag var där var innan du flyttade in, typ innan du ens började renovera…

Lämna en kommentar